DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
  Info ze soutěží AOS  
  aneb 
 můj aosácký deníček 
 

 

RAČINĚVES A OKOLÍ- PODŘIPSKÉ PRASÁTKKO 2012  - zábavná AOS (11.8. 2012)

 

    V srpnu se uskutečnilo tradiční prasátko - letos již 10. ročník. Jde spíše o zábavnou AOSku, jejíž cílem je se během prázdnin sejít, pobavit se, soutěžení je až na druhém místě. Jako každý rok i letos byla velká účast, na začátku jsme se všichni odebrali na JZ do pískovny - ještě předtím jsme ale byli důkladně poučeni, že se nesmí lézt na haldy písku, používat místní stroje a domů si můžeme vzít maximálně 3 kýble písku ;-)

Z pískovny jsme pak vyrazili na trať. V první etapě byla trasa popsána pomocí pohádky o prasátku cestovateli, jehož stopy jsme následovali. Druhá etapa je tradičně jízda dle fotek a cestou se ještě vyhledávají další doplňkové fotografie. Zdánlivě jednoduchá trať - max 1 vložák, 1 detail - skrývala spoustu drobných fintiček, kde se nachytali i zkušení závodníci. Mezi etapami byl pěší závod a sportovní vložka - hod granátem, slalom na kole a koloběžce, střelba ze vzduchovky se zahnutou hlavní, vodní slalom aj. V cíli už nás čekalo z dálky vonící masíčko, pivečko, dobrá nálada. Ti nejvytrvalejší vydrželi až do druhé ranní hodiny :-)

Nezbývá než poděkovat pořadatelům a těšit se zase za rok!

 

 


 

ROUDNICE NAD LABEM A OKOLÍ  - 5. a 6. kolo MČR (1.-2.6. 2012)

 

  Do Roudnice jsem se těšila - mám Zdeňkovy soutěže ráda. Všichni vyrazili už ráno, mapovat. Já nemohla, pátek byl můj první den v práci :-). Tak mi Radek půjčil auto, jel s tátama a já tam pak po práci za nimi přijela. Hurá - nezabloudila jsem, nenabourala, dokonce ani auto nevypovědělo službu - to si schovalo až na chvíli po dojezdu na místo - naštěstí ochotní soupeři nám pomohli auto zase nastartovat - díky.

    Tahle soutěž byla těžká, ale velmi dobře postavená. Zdánlivě jednoduchý iti (jedna podmínka, 2 vložáky) skrýval mnoho fint a chytáků, ale pořád jsem věděla, co po mě autor chce, nikde jsem netápala a když jsem jela špatně, tak jsem to ani nepoznala, až v cíli...
Přesto, že byly padesátkové kreslené mapy (já moc tu padesátku nemusím), tak se mi to jelo pěkně. A chyby? Ty byly jenom moje :-( (no aj Radkové některé - prostě naše, né autora). V noci jsem vypnula ke konci třetí etapy a tím si "prohrála" závod - na konci nám chyběly 2 vložáky na přechodech a já blbec si nevšimla, že do ČK mám dojet reálně! Těžké věci, kde bylo třeba průjezd vymyslet zajedu a pak takové hloupé chyby!sad A ještě jsem při opisování jednu SPK vynechala.  No jo, mohli jsme být i první, kdypak se nám to povede, že k tomu máme tak blízko ... ale kdyby nebyly ryby... no na kdyby se to nejezdí, takže jsme byli "až" 5. Den se mi už tolik hodně nelíbil - teda jako líbil, ale chci říct, že noc byla prostě lepší- a i tady jsme nezajeli špatně - tentokrát 6. místo.

A tátové? Těm se noc nepovedla, tam jsme je porazili smiley- byli v noci až 10tí. Naopak ve dne zajeli úplně nejlíp ze všech, takže 1. místo a to s velmi výrazným náskokem (kolem 300TB) na druhé místo.  Den se jim fakt povedl. yes

 

 fotografie >>> zde


 

STRÁŽ POD RALSKEM  - 3. a 4. kolo MČR (18.-19.5. 2012)

 

    Čekalo nás druhé dvoukolo mistráku, pro nás v neznámém prostředí a od neznámých autorů (kluci Sobotovi sice stavěli loni na podzim dvoukolo poháru, tam my jsme ale nebyli - tátové ano), takže jsme naprosto nevěděli co očekávat. Táta po loňské zkušenosti říkal, že můžeme očekávat velmi těžkou soutěž a složité kombinace v ITI. A měl pravdu.

    Bylo to jiné, než na co jsme běžně zvyklí, ale to je dobře - každý má svůj styl stavění. Itiky byly poměrně složité, i zadáním, které jsme né vždy pochopili, jak to autor chtěl. Obecně tu bylo hodně kombinací - často se prolínalo mnoho věcí, takže chvílemi člověk netušil co hlídat dřív. Tím byla pro jezdce už takhle těžká soutěž ještě těžší. Zdá se, že místní specialitou je navazování slepých map :-). Místy to bylo až překombinované a nebylo to k dobru věci. Jak se říká, někdy méně je více. Kdyby autoři trochu ubrali, tak by to bývalo bylo akorát - takhle to bylo zbytečně až moc těžké. I pro ně - protože vyhodnotit některé výkazy asi musel být oříšek- a asi ani nešlo v tom složitém průjezdu ošetřit špatné průjezdy - což ale není dobré, protože když jela posádka špatně, tak byla úplně v pytli a ani neměla kde se chytit, protože bylo málo záchytných bodů.

    Přesto se mi noc celkem líbila. O dni už to říct nemohu - tady ale nutno poznamenat, že to autoři ve dne měli hodně složité - kvůli uzavírkám hned 9-ti mostů na již hotové trati to museli na poslední chvíli předělávat a neměli tak čas to vypilovat. To nakonec i vedlo k několika chybám v iti, které vyústily ve zrušení třetí denní etapy. Za což nemohou, měli jen týden času na předělání a snažili se, jak to šlo. Hlavně se mi ale nelíbilo, že prakticky jedna celá denní etapa byla v jedné vesnici a ještě to byla taková šílená motanina - ano, zajet to šlo, ALE.. je to šílenost to tak postavit. Copak my se s tím nějak poperem a navzájem se tam vyhneme, ale co ty lidi tam??? Byla to tam stejná motanina, jako v těch garážích v noci - tady proti tomu nic nemám - někomu se to třeba nelíbilo, mě to nevadilo - bylo to jen na kousku (né celou etapu) a v místě, kde nikomu (navíc v noci) nevadíme - tak pokud chtějí takovou motaninu, tak proč né, pro zpestření, v těch garážích ok. Ale postavit takto celou etapu v jedné obci to né. To se mi nelíbilo.

Výsledky nebyly špatné  -pro nás- my jsme byli v noci 9. a ve dne 6tí, tátové mají podobná umístění, ale pro ně to asi jsou "špatné" výsledky - byli v noci 4. a ve dne 9.

 

 fotografie >>> zde


 

HODONÍN  - 1. a 2. kolo MP a STEP (27.-28.4. 2012)

 

       Tentokrát jsme roztrhli posádky, protože jsme každý chtěli jet na jinou akci. Takže Radek s Mírou vyrazili na Rallye Praha Revival a já s Pavlem na Moravu na AOS. Jelo se tu dvoukolo Moravského poháru, současně se Středoevropským pohárem, kterého se účastní posádky z Česka, Slovenska, Polska, Maďarska a Rumunska. My jsme se samozřejmě zúčastnili jen MP.

       Vyrazili jsme brzo po obědě s plánem, že si třeba stihneme ještě nějakou část prostoru zmapovat, ale díky zácpě na D1, ve které jsme se v tom horku smažili v autě bez klimatizace, jsme nestihli zmapovat nic, dorazili jsme tak akorát, když začínala přejímka a první JZ. Ta sice na plánku vypadala pěkně, ale ve skutečnosti byla na dost malém prostoru a tudíž pěkně blbá. Pak následovala večeře, zahájení, rozprava a pak velmi dlouhé čekání. Startovali jsme až poslední. Nejprve byla po setmění  noční JZ a po ní start. Do noční soutěže vyrážíme já jako navigátor a táta jako řidič. První etapu jsme zajeli čistě, druhou už ne, ale i tak chyby nebyly za tak moc TB, mnohem více TB v této etapě máme za PK, které jsme prostě neviděli - a těch bylo hned 5!! Takže celkově chyby + neviděné panely = docela pěkná nálož TB. Nakonec jsme byli v noci na šestém místě, což jsme ani nečekali, očekávali jsme horší umístění.

    Ve dne jsme se prohodili. Docela jsem se bála, nikdy jsem jako řidič na aosce nejela. Tak jsem si říkala, kolik asi tak přehlídnu průjezdek já (k tomu snadnému přehlédnutí jistě přispělo i to, že panely byly postaveny pouze po jednom a né ve dvojici, jak to má být), na kolik zapomenu vložáků a tak. Kupodivu se nic takového nestalo. Zajela jsem vše dobře, spk taky našla všechny - jednu sice na poslední chvíli, ale viděla. Na radaru mě nemohli nachytat ani náhodou - byl totiž na devadesátce - no takovou rychlostí jsem za celou soutěž opravdu nejela :-)
Nakonec jsem byla ráda, že jsem řídila, protože ve dne byly padesátkové mapy a s těma nejsem moc kamarád, já měla občas problémy už v noci v té kreslené pětadvacítce poznat, kterou komunikaci že to tam má... Přestože jsme ve dne udělali docela zbytečné chyby - špatně odjetá chlupatá čára - prostě nějaký třetí chlup od konce si táta zapomněl jeden chlup škrtnout, nebo si ho naopak škrtl dřív, kdo ví a ten konec jsme prostě odjeli špatně - ale sedělo to, šlo to odjet, akorát jsme v té části vůbec nepoužili vložák - páč díky tomuto jsme na tu stopku vůbec nedojeli a pak druhá zbytečná chyba těsně před cílem - kdy ten trojúhelník v té padesátce byl opravdu o hodně větší než jen ten malinký v křižovatce, ale to už prostě táta nějak vypustil a nevšiml si toho... přesto jsme skončili na pěkném druhém místě.

Jsem ráda, že jsem si to řízení vyzkoušela. Bála jsem se zbytečně, není to nic těžkého, dokonce jsem se i občas chytala, kde že jsem v mapě a dokázala tátovi poradit :-) Hlavně jemu se ale občas nad tou padesátkou vařila hlava a já byla úplně v pohodě,... klídek a tabáček laugh

    Celkově mám spíš dobrý pocit, nebyla to špatná soutěž. Byly tam pěkné části, byla i dost náročná, klidně by to mohl být mistrák. To mě docela překvapilo, protože jsem na STEP očekávala spíš něco jednoduchého - alespoň tak to bylo, když jsme jela STEP tenkrát v Praze, to nebylo nijak těžké. Škoda těch mnoha zbytečných chyb v iti. Kdyby byla jedna, tak každý mávne rukou, tady toho bylo už opravdu docela dost. Jiná kóta v iti než v mapě, jiné měřítko SM, chybějící směr průjezdu u SM, u další SM byla na jiném místě kóta, ke které byla SM orientovaná...  Vlastně tam nebyla žádná zásadní chyba, samé takovéto blbosti, které by odhalil kdokoli, komu by to autor dal sjet. Takže podle mě opravdu škoda, protože to kazí jinak dobrou soutěž a autor si s tím určitě dal práci a pak kvůli takovýmto blbostem musí určité úseky rušit.... Přesto bych nebyla v hodnocení tak přísná jako Michal, vlastně se to všechno dalo odjet i s těmito chybami, šlo to pochopit, jak to autor chtěl. V noci jsme se teda na to u té špatné kóty vybodli, protože jsme měli po čase, tak na co ho ztrácet, ale ve dne jsme to zajeli - sice to stálo trošku času pochopit, že SM je v jiném měřítku a že ta druhá má špatně umístěnou kótu, ale zajet to při troše vůle šlo.
Mě tam špíš než toto vadilo něco jiného. Dlouhaté chlupaté čáry, které v některých obcích (zejména ještě v kombinaci s otáčením šipek) dělaly mnoho průjezdů v tom samém místě - takže místní nás tam opravdu musí mít "rádi", jinak my se obecně ztráceli hlavně při reálné jízdě - ten panel v noci s neviditelným příkazem P - a to jsme na něj koukali 2x!, no vlastně vím o několika dalších posádkách, které ho též neviděly, ale nevím o nikom, kdo by ho viděl (i když se všemi jsem samožřejmě nemluvila)... to nás stálo alespoň 15 minut, než jsme si teda řekli, že ten kdo by jel špatně, by jel doprava na most a že na tom panelu teda asi chybí P... reálná chlupka v Lysicích s trojúhelníkem na zemi - tu jsme jeli 3x a nejen my, vši tam jezdili jak trotlové a místní taky nebyli nadšení a tu jednu ulici pak zablokovali, obecně dost se jezdilo po místních - někdy i prašných - cestách, kde za rychlými Polskými posádkami zůstávala oblaka prachu. Já za nima jela z ohledu k místním krokem, zvlášť když ty lidi tam byli venku a koukali, ale asi jsem byla jedna z mála..

Nafotila jsem pár fotek >>> fotogalerie

 


 

 STŘELKA 2012  - 1.a 2. kolo mistrovství ČR (13.-.14.4.12)                

 

    Po velmi dlouhé době konečně nějaká aoska smiley. Nic jsem nejela od loňského podzimu, naposledy tuším mistrák na Kladně, což je už 6 a půl měsíce. Letošní jaro je nějak chudé na aosky a tu jedinou, která zatím byla, jsme vynechali kvůli horám - což mi nijak neva - raději hory než aos.. Takže se celkem tešíme, až všechny po té dlouhé době uvidíme.
    První problém ale nastává už týden před soutěží - brácha musí do práce. Naštěstí za sebe rychle shání náhradníka. Petr je už skoro stálý člen naší posádky, bez něj bychom loni neodjeli ani to málo, co jsme jeli. Díky Petře! I teďka má čas, takže jedu s ním - alespoň se svezu novým autem :-) (to červené na fotce). Také naši mají "nové" auto, fávo už dosloužilo...

    Celé dvoukolo stavěl Mirek Paulů - no od něj se nedá čekat nic lehkého, ale i tak to bylo těžší něž jsem předpokládala. Alespoň tedy pro mě. Místy byly průjezdy tak složité (jako třeba vynesení kóty do detailu v D3), že bych byla raději, kdyby to byla stolovka - to bych to snad zajela, ale v autě není tolik času ani soustředění... K tomu 4 etapy ze 6ti byly s padesátkovou mapou - tu já nemám rád, neumím jí číst, takže tím to pro mě bylo ještě těžší.  I se mi v nich špatně hledaly některé šipky, protože mapa nebyla moc vyčištěná a  šipky tenoučké. To je ale asi jediná chyba této soutěže, protože jinak musím říct, že to měl opravdu vyšperkované a vše dotažené, včetně špatných průjezdů, takže většinu chyb posádky zjistily až v cíli, na trati nebyl žádný problém. Ani radši nechci vědět, kolik času nad tím strávil!

    O obtížnosti svědčí i bodové příděly posádek. Noc jsme zajeli docela slušně, no trochu jsem to pokazila ve třetí etapě, kde jsem tak nějak odpadla a nasekala mnohem víc chyb než v předchozích dvou. I přes pokaženou třetí etapu jsme nedopadli špatně - 9.místo je dobré (vždycky říkáme, že vše, co je do startovního čísla, je dobré). Našim se noc povedla lépe - ti skončili třetí. Od druhého místa je dělilo pouhých 9 bodů, takže je asi mnohem víc mrzely zcela zbytečné chyby - jedna spk nenapsaná, další špatně napsaná, přehlídnutý pytlíček v mapě na otočení....

    Den byl ještě těžší než noční část, ale přesto můžu výsledek vyčítat jen sama sobě. Hnedka v první etapě jsem si špatně přečetla podmínku, k tomu jsme 2x zapomněli odjet vložák, takže jsem prakticky jezdila úplně jinou soutěž sad. Prostě den blbec, nepovedlo se, to  se holt někdy stane. Snad už jsem si to letos vybrala a nebude se to opakovat.... Další dvě etapy jsem sice nedělala takové boty, ale i tak byly bodové příděly vysoké. Našim se den taky moc nepovedl. My jsem skončili 17.tí, naši 5.tí.  Některé věci autorovi prostě "sežrali", u jedné (doměřit, že SM končí o 13 metrů dřív než na hlavní) zůstává drobátko nedobrý pocit. Jedna věc ale nemůže převážit všechno ostatní, takže já si myslím, že to celkově byla jedna z nejtěžších a současně nejlepších soutěží, co jsem jela. Bylo tam opravdu množství pěkných a těžkých fint, ale i při této obtížnosti se dalo pořád jet. Nikde jsme nebloudili a chyby zjistili až v cíli. Takže opravdu pěkné, klobouk dolů, postavit takovouto soutěž. Nezbývá než poděkovat autorovi a celému týmu pořadatelů a doufat, že i další soutěže budou takto pěkné! Děkujeme!

Ve fotogalerii se můžete podívat na pár fotek  z této soutěže.